Brev:
Baby spiser lidt og tit
2. november 2013
Alder:
3 mdr.
Baby spiser lidt og tit
Hej Helen.
Min datter er på fuld mme og har været det siden hun var 2 uger. Hun er nu 13 uger. Mit spørgsmål går på spisning. Klara spiser omkring 600-700ml om dagen og vejer 5700g. Hun tager fint på så jeg har lagt bekymringen væk omkring at hun spiser mindre end hun skal. Til gengæld spiser hun ikke særlig meget ad gangen.
Jeg laver 150ml hver gang. Hun spiser så ca 90ml og vil ikke have mere. 11/2 time senere skal hun så sove men er sulten igen hvor hun spiser 70ml igen hvorefter hun sover. Det er så lidt forskelligt hvor meget hun sover. Nogen gange 3 timer andre gange 1 time. Hvis hun har sovet 3 timer spiser hun stadig kun 90ml, og hvis hun kun har sovet en time, melder hun sig ikke med det samme.
Jeg har læst at hun ikke må spise så tit, da hendes mave skal have ro. Men jeg kan ikke få hende tll at sove hvis hun ikke spiser igen - jo hvis jeg vil at hun skal skrige sig i søvn :( Er det fint nok eller skal jeg tage en kold tyrker, så hun kun spiser hver tredje time? Er det bedre for hendes mave? Hun har haft mavekneb men ikke de sidste tre uger. Om aftenen spiser hun oftere og sover en time ad gangen indtil klokken er 23, hvorefter hun sover til kl 5.00.
Hilsner Linda