Baby spiser lidt og tit

2. november 2013

Alder:
3 mdr.

Baby spiser lidt og tit

Hej Helen.

Min datter er på fuld mme og har været det siden hun var 2 uger. Hun er nu 13 uger. Mit spørgsmål går på spisning. Klara spiser omkring 600-700ml om dagen og vejer 5700g. Hun tager fint på så jeg har lagt bekymringen væk omkring at hun spiser mindre end hun skal. Til gengæld spiser hun ikke særlig meget ad gangen.

Jeg laver 150ml hver gang. Hun spiser så ca 90ml og vil ikke have mere. 11/2 time senere skal hun så sove men er sulten igen hvor hun spiser 70ml igen hvorefter hun sover. Det er så lidt forskelligt hvor meget hun sover. Nogen gange 3 timer andre gange 1 time. Hvis ...

Annonce

... hun har sovet 3 timer spiser hun stadig kun 90ml, og hvis hun kun har sovet en time, melder hun sig ikke med det samme.

Jeg har læst at hun ikke må spise så tit, da hendes mave skal have ro. Men jeg kan ikke få hende tll at sove hvis hun ikke spiser igen - jo hvis jeg vil at hun skal skrige sig i søvn :( Er det fint nok eller skal jeg tage en kold tyrker, så hun kun spiser hver tredje time? Er det bedre for hendes mave? Hun har haft mavekneb men ikke de sidste tre uger. Om aftenen spiser hun oftere og sover en time ad gangen indtil klokken er 23, hvorefter hun sover til kl 5.00.

Hilsner Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder